SDG Action Day: aandacht voor de 17 duurzaamheidsdoelen van de VN
Corporate

SDG Action Day: aandacht voor de 17 duurzaamheidsdoelen van de VN

Leestijd Minuten

Vandaag is het zover: de SDG Action Day! Tijdens deze dag vraagt Saxion extra aandacht voor de Sustainable Development Goals (SDG) van de Verenigde Naties. Deze zeventien belangrijke ontwikkelingsdoelen vormen samen de ‘to-do-list’ voor een betere wereld die we in 2030 willen bereiken. Ze zijn een oproep tot gezamenlijke ‘actie’ voor een welvarende samenleving, een gezonde aarde en een vitale economie.

SDG Actie bij Saxion

Bij Saxion vinden we het noodzakelijk om bij te dragen aan een duurzame samenleving. In 2018 hebben we daarom het SDG-charter ondertekend, omdat we de zeventien ontwikkelingsdoelen van groot belang vinden en willen uitdragen. We zijn goed op weg, maar we kunnen het niet alleen!

Daarom willen we tijdens de SDG Action Day extra aandacht vragen voor de Sustainable Development Goals. Dat is best een uitdaging, ook omdat we momenteel natuurlijk veelal thuiswerken en –studeren. Daarom gebruiken we onze ledwall in Enschede, hangen er vlaggen bij onze gebouwen en is het gebouw in Deventer beplakt met SDG-stickers om dit onder de aandacht te brengen in onze regio.

Benieuwd naar onze bijdrage op het gebied van SDG’s en duurzaamheid? Bekijk saxion.nl/duurzaamheid

Week van de Duurzaamheid: 5 t/m 10 oktober

Verduurzaming gebeurt natuurlijk niet in een dag. Daarom organiseren ROC van Twente, Saxion Hogeschool en de Universiteit Twente samen met diverse partners in de week van 5 tot en met 10 oktober gezamenlijk de Week van de Duurzaamheid. Een week vol evenementen,  waarbij iedereen kan kennismaken met duurzame initiatieven en inspiratie kan opdoen om zelf bij te kunnen dragen aan een duurzame samenleving.