Keklik Yucel-149.jpg
Corporate

Keklik Yucel nieuwe directeur Academie Mens en Arbeid

Leestijd Minuten

Het College van Bestuur heeft Keklik Yucel per 15 mei 2021 benoemd tot directeur van de Academie Mens en Arbeid (AMA). Keklik is een alumnus van de opleiding Personeel en Arbeid van Saxion. Ze was tot en met 2017 Tweede Kamerlid voor de PvdA en heeft een brede ervaring in het publieke en sociaaleconomisch domein. De afgelopen jaren heeft Keklik als zelfstandige gewerkt door onderwijsinstellingen en andere publieke organisaties te begeleiden bij thema’s als leiderschap, publieke waarden, diversiteit, tegengaan polarisatie én inclusie.

Keklik Yucel volgt Caroline van de Molen op, die directeur is geworden van de Academie Bestuur, Recht & Ruimte.

Na het voltooien van de hbo-opleiding Personeel en Arbeid aan de Rijkshogeschool IJselland in Deventer (nu Saxion), vervolgde Keklik haar studie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Daar behaalde ze in 2004 haar doctoraal in de Politicologie (richting Bestuurskunde). Keklik heeft een brede ervaring in het publieke domein. Als lid van de Tweede Kamer droeg ze ruim vier jaar een brede verantwoordelijkheid voor meerdere portefeuilles, waaronder Integratie en Inburgering, Discriminatie en Emancipatie, Sociale Zaken en Werkgelegenheid – Arbeid en Zorg, Voor- en naschoolse voorzieningen, Familierecht, Armoede en Schuldhulpverlening. Voordat Keklik als volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer kwam, werkte ze bij de gemeente Deventer als manager Kennis en Verkenning / Strategische Ontwikkeling en als beleidsadviseur Inburgering en Educatie.

Keklik Yucel over haar nieuwe functie: “Met veel enthousiasme ga ik aan de slag als directeur van de Academie Mens en Arbeid bij Saxion. Ik verheug mij erop om mijn kennis en ervaring in te zetten voor deze mooie academie. En om bij te kunnen dragen aan deze eigentijdse onderwijs- en kennisinstelling in onze regio, met de blik naar buiten, op de toekomst gericht.”

Ik verheug me erop om mijn steentje te kunnen bijdragen aan de ontplooiing van de studenten van nu en de professionals van morgen.

Haar rijke ervaring heeft haar gevormd tot iemand met hart voor onderwijs, arbeidsmarkt, publieke waarden én democratische beginselen en een goed gevoel voor politieke, bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen. In binnen- en buitenland heeft Keklik een groot netwerk. Keklik is op een natuurlijke wijze verbonden met de regio en haar woonplaats Deventer, waar ze ook is opgegroeid. Als student heeft ze al kennis gemaakt met de hogeschool en de academie waar ze nu directeur wordt.

“De opleiding Personeel en Arbeid heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan mijn persoonlijke ontwikkeling en daarmee aan mijn loopbaan. Ik ben de AMA daar nog altijd dankbaar voor. Ik verheug me erop om mijn steentje te kunnen bijdragen aan de ontplooiing van de studenten van nu en de professionals van morgen,” aldus Keklik.

De Academie Mens en Arbeid met onder andere de opleidingen Human Resource Management (HRM) en Toegepaste Psychologie (TP) houdt zich bezig met de mens, arbeid en organisatie vanuit zowel Deventer als Enschede.