Associate degrees

Wil je weten: deze drie Associate degrees kregen een top-beoordeling

Nadi
Nadi Egbers - Zoetebier Leestijd Minuten

Wat hebben de Ad Management, Ad Software Development en Ad Pedagogisch Educatief Professionals met elkaar gemeen? Deze Associate Degrees zijn alledrie beoordeeld als topopleiding binnen de Keuzegids hbo 2023.

In de Keuzegids hbo 2023 staat een overzicht van alle hbo-bachelors en Associate degrees (Ad) en hoe ze zich tot elkaar verhouden. Alle opleidingen in het hbo hebben een kwaliteitsoordeel ontvangen. Saxion is voor het eerst opgenomen in de lijst van instellingen met vier of meer beoordeelde Associate degrees, met een bovengemiddelde waardering voor de Ad’s Software Development, Management en Pedagogisch Educatief Professional.

De voltijd Ad Software Development gaat over alle facetten van het maken van software: ontwerpen, programmeren, testen en uitrollen. Bijzonder aan de opleiding is het onderwijsmodel: studenten werken full-time in onze eigen kantoortuin aan een reeks van steeds uitdagendere opdrachten. Zij doen dat individueel en in eigen tempo. Je kan pas door naar een volgende opdracht als je de vorige met goed gevolg hebt afgerond. Master learning, heet dat. Zo gaat het onderwijs voor niemand te snel en hoeft niemand zich te vervelen. Dat de Ad Software Development volgens de Keuzegids hbo 2023 een topopleiding is, maakt docent Frank van Viegen blij: "Wij zijn heel trots natuurlijk."

De Ad Management is een deeltijd associate degree, gericht op coachen en leidinggeven. Studenten leren er de fijne kneepjes van coachen, leidinggeven en andere management-aspecten. Al voor de opleiding begint zijn er extra bijeenkomsten, om zo aandacht te schenken aan de start van de studie. De dedicated docenten staan nauw in verbinding met de studenten en begeleiden hen gedurende de studie. Opleidingscoördinator Fred Niesink: "Natuurlijk zijn we blij met deze speciale kwaliteitszegel en het predicaat Topleiding in de Keuzegids 2023. Het is voor de docenten en de organisatie een 'kers op de taart' om te weten dat onze studenten hun sterke waardering uitspreken voor de unieke inhoud van de opleiding en de wijze waarop deze wordt uitgevoerd."

Ook de deeltijd Ad Pedagogisch Educatief Professional heeft de stempel 'Topopleiding' ontvangen. Deze opleiding is speciaal voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten die zich verder willen ontwikkelen. Met de associate degree Pedagogisch Educatief Professionals (ad PEP) op zak kun je een kwaliteitsimpuls leveren aan kinderopvangcentra, peuterspeelzalen of het basisonderwijs. Of je stroomt hiermee gemakkelijk door naar de Pabo. Ook vorig jaar was de associate degree Pedagogisch Educatief Professionals een topopleiding. Het bevlogen team van de associate degree is enthousiast en blij met de resultaten.

Associate degree bij Saxion

Een Associate degree (Ad) is een tweejarige hbo-opleiding waarbij je wat je leert, meteen kunt toepassen in de praktijk. Mocht je na twee jaar studeren de smaak te pakken hebben, dan kun je gemakkelijk doorstromen naar een verwante hbo-bachelor.

Bekijk ons volledige aanbod
Nadi

Nadi Egbers - Zoetebier

Hi! Ik ben Nadi, leuk je te ontmoeten. Ik werk als verhalenmaker bij Saxion. Daarnaast ben ik gek op familie, astrologie, reizen, verhalen en nieuwe kennis. Koffie/contact? Leuk! Dat kan via nieuws@saxion.nl of LinkedIn.