Headerafbeelding - Blond meisje met zwart VR bril
Corporate

Saxion lanceert vernieuwde website voor onderwijs, onderzoek en ondernemerschap

Nadi
Nadi Egbers - Zoetebier Leestijd Minuten

Op 1 mei lanceerde hogeschool Saxion haar nieuwe website met grotere focus op onderwijs, onderzoek en ondernemerschap. De nieuwe website zet niet alleen alle opleidingen beter in de etalage, maar ook mogelijkheden voor bedrijven om samen te werken op het gebied van onderzoek en ondernemerschap.

De nieuwe website (saxion.nl) is resultaat van uitgebreid onderzoek onder de studenten en bedrijven en past bij de vernieuwde strategie van de hogeschool. “Uiteraard ligt er een grote focus op ons onderwijsaanbod”, aldus Alex van Zijl, directeur Marketing en Communicatie van hogeschool Saxion. “We zijn niet alleen vollediger, we geven ook een beter beeld van bijvoorbeeld de vakken en projecten die studenten kunnen verwachten tijdens hun studie”.

Get Ready for a Smart World

Met de nieuwe website kan de hogeschool ook beter laten zien wat zij verstaat onder de nieuwe belofte ‘Get Ready for a Smart World’. Hoogwaardige storytelling vanuit een eigen nieuwsredactie moet de hogeschool beter op de kaart zetten in de regio en daarbuiten. “Er gebeuren echt fantastische dingen binnen Saxion”, aldus van Zijl, “en dankzij deze website delen we ze veel beter met de buitenwereld”.

Transparant

Uit recent onderzoek van de Landelijke Studentenvakbond bleek dat hogescholen en universiteiten niet duidelijk genoeg communiceerden over de verplichte studiekeuzecheck voor nieuwe studenten. Hogeschool Saxion gaat voor transparantie. Van Zijl: “Wij voldeden al aan het advies dat zij gaven, maar met onze nieuwe website zijn we nog transparanter geworden en laten we bijvoorbeeld ook de ranking van al onze opleidingen zien – zowel van de topopleidingen als de opleidingen waarbij we aan verbetering werken. Zo maken studenten altijd een weloverwogen en geïnformeerde keuze, wat bijdraagt aan hun studiesucces”. De hogeschool loopt hiermee voorop in vergelijking met andere onderwijsinstituten.

Onderzoek en ondernemerschap

Naast het onderwijs ligt er een grote focus op onderzoek en ondernemerschap binnen de nieuwe website, die ook strookt met de visie van de nieuwe voorzitter van het College van Bestuur, Anka Mulder. Dit is nodig, omdat bedrijven en instellingen steeds meer willen weten over de dienstverlening en onderzoeksprojecten van de hogeschool en de mogelijkheid om daarvan gebruik te maken. Focust de hogeschool alleen nog maar op onderzoeksprojecten? Van Zijl zegt van niet: “Natuurlijk geven we ook informatie over op stage-, afstudeer- en traineemogelijkheden, zoals bedrijven van ons gewend zijn”.

Nadi

Nadi Egbers - Zoetebier

Hi! Ik ben Nadi, leuk je te ontmoeten. Ik werk als verhalenmaker bij Saxion. Daarnaast ben ik gek op familie, astrologie, reizen, verhalen en nieuwe kennis. Koffie/contact? Leuk! Dat kan via nieuws@saxion.nl of LinkedIn.