Jouw toekomst

Diploma binnen? Dan ben je klaar om de uitdagende wereld van de media te betreden. Geen dag is hetzelfde en het vak is volop in beweging.

Een oud-student aan het woord

Beroepen voor allround mediaprofessionals

Er gebeurt zo veel in het medialandschap! Hoe zorg je ervoor dat je als (media)organisatie bijblijft? En wie bereik je met welk middel? Ook de stijl van communiceren moet je daarop aanpassen. Nadat jij de studieroute hebt afgerond, ben je bekend met de (on)mogelijkheden van alle media en weet je hoe je mensen het beste kunt bereiken. Je weet welke middelen je daarvoor in moet zetten en welk resultaat je daarvan kunt verwachten. Jij adviseert hoe je een verhaal het beste vertelt en hoe je als bedrijf in gesprek blijft met je klanten.

Als mediaspecialist kun je in veel functies aan de slag. Welke functie is mede afhankelijk van de specialisatie die je  hebt gekozen. Er zijn ook afgestudeerden die als freelancer werken of die een eigen bedrijf beginnen.

Samen met de grote productiebedrijven bedenk je wat de televisieprogramma's van morgen worden.

Als beeldredacteur ben je verantwoordelijk voor beeld in alle vormen, bijvoorbeeld video, foto's en infographics. Je kijkt welke beeldengoed bij elkaar passen. Ook denk je mee over andere middelen en houd je je bezig met het ontwerp van flyers en brochures.

Je zet media in voor een educatief doel. Je maakt leren leuker door allerlei soorten media in te zetten. Op die manier kun je leerlingen meer laten bereiken.

Als conceptontwikkelaar bedenk je manieren om de visie van een bedrijf over te brengen naar de doelgroep.

Als mediamarketeer houd je je bezig met online campagnes. Dat kan op social media zijn, maar ook op andere online platforms.

  • Communicatieadviseur
  • Producer
  • Art director
  • Copywriter
  • Regisseur
  • Freelancer
  • Of je kunt je eigen bedrijf opzetten.

Een oud-student aan het woord 

Bij welke bedrijven en organisaties kun je werken?

Met de kennis en vaardigheden die je hebt opgedaan bij Creative Business kun je aan het werk bij uiteenlopende bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan een radio- of televisieomroep of een communicatie-, tekst-, reclame- of marketingbureau. Daarnaast vragen grote en middelgrote bedrijven vaak om marketing- en communicatiemedewerkers die hun product of dienst goed in de markt zetten.

Kunst in de centrale hal

Baankans

Creative Business 77%
Commerciële Economie 84%
Online Marketing 84%

Binnen anderhalf jaar na afstuderen

Studenten zitten aan een hoge tafel

Doorstuderen

De meeste studenten kiezen voor de master Communicatiewetenschappen.