Jouw toekomst
Diploma Creative Business - Media, Informatie en Communicatie binnen? Dan ben je klaar om de uitdagende wereld van de media te betreden. Geen dag is hetzelfde en het vak is volop in beweging.
- Doorstroom 80%
naar het tweede jaar
- Startsalaris € 2.250
bruto startsalaris op basis van 36 uur per week
- Doorstuderen 13%
studeert door na het afronden van deze studieroute
Een oud-student aan het woord
Beroepen voor allround mediaprofessionals
Er gebeurt zo veel in het medialandschap! Hoe zorg je ervoor dat je als (media)organisatie bijblijft? En wie bereik je met welk middel? En hoe pas je je stijl van communiceren aan aan de doelgroep? Nadat je de opleiding hebt afgerond, ben je bekend met de (on)mogelijkheden van alle media en weet je hoe je mensen het beste kunt bereiken. Je weet welke middelen je in elke situatie in moet zetten en welk resultaat je daarvan kunt verwachten. Jij adviseert organisaties hoe je een verhaal het beste vertelt en hoe je als bedrijf in gesprek blijft met je klanten.
Als mediaspecialist kun je in veel functies aan de slag. Welke functies dit zijn, is mede afhankelijk van de specialisatiemodules die je hebt gekozen. Er zijn ook afgestudeerden die als freelancer werken, of die tijdens de studie een eigen bedrijf beginnen en hier verder mee gaan.
Voor een merk of dienst ben jij de go to-persoon voor alle mediacontent van de organisatie. Je weet op een strategische manier het bedrijf beter op de kaart te zetten.
Als beeldredacteur ben jij verantwoordelijk voor alle beelden, in alle mogelijke vormen (fotografie, video, infographics), die verschijnen op het platform waar je voor werkt. Je selecteert beelden en stelt beelden en teksten samen, op zo’n manier dat de informatie treffend wordt overgebracht en je de doelgroep weet te raken.
Achter elke campagne of promotie van een organisatie zit een goed doordacht concept. Jij bent als conceptontwikkelaar het creatieve brein achter al deze uitingen en weet de rode draad van het concept te bewaken. Deze functie kun je vervullen vanuit een reclamebureau, waarbij je voor verschillende organisaties werkt, of in dienst van de organisatie waarvoor je de concepten ontwikkelt.
In deze functie houd je je bezig met het ontwikkelen van mediamiddelen voor een bedrijf, waarbij je goed in de gaten houdt of de afgesproken doelstellingen worden behaald. Je monitort de achterliggende data en stuurt bij waar nodig, en zorgt zo voor een zo’n hoog mogelijke conversie.
Jij maakt leren leuker en makkelijker door het inzetten van media. Life long learning is je passie. Met fotografie, video of infographics breng je informatie over en vergroot je de kennis en vaardigheden van je doelgroep, of deze nu jong is of oud.
Binnen de organisatie ben jij verantwoordelijk voor alle audiovisuele producties. Je weet deze efficiënt te produceren en strategisch te implementeren. Als AV-specialist weet jij alles over video, audio en belichting en maak je high-end producties die de boodschap van je opdrachtgever of organisatie overtuigend overbrengen.
Je ontwikkelt interessante verhalen voor een online platform of een offline kanaal. Door een goede combinatie te vinden tussen tekst en beeld, weet jij je verhaal extra kracht te geven.
Een oud-student aan het woord
Bij welke bedrijven en organisaties kun je werken?
Met de kennis en vaardigheden die je hebt opgedaan bij de hbo-opleiding Creative Business kun je aan het werk bij uiteenlopende bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan een radio- of televisieomroep of een communicatie-, tekst-, reclame- of marketingbureau. Daarnaast vragen grote en middelgrote bedrijven vaak om marketing- en communicatiemedewerkers die hun product of dienst goed in de markt zetten.

Baankans

Doorstuderen
De meeste studenten kiezen voor de master Communicatiewetenschappen.