Studie-inhoud

Tijdens deze studieroute leer je vanuit verschillende invalshoeken naar sportmarketing te kijken. Je gaat aan de slag met thema's als sportsponsoring, sport en economie in de wereld, management van sportaccommodaties en het organiseren van sportevenementen. Je doet mee aan projecten die allemaal een link hebben met de sportwereld.

Het eerste jaarKennismaken met het vak

In het eerste jaar volg je verschillende colleges, waardoor je een stevige theoretische basis legt. Denk aan event- en sportmanagement, marketingbeleid en –strategie, financiering, promotie- en prijsbeleid. Daarnaast volg je ook vakken als onderzoeksvaardigheden en Engels.

Studiebelasting

  • 55% Theorie
  • 30% Praktijk- en groepsopdrachten
  • 15% Studieloopbaanbegeleiding

  • Promotie en prijsbeleid
  • Product- en plaatsbeleid
  • Marketingbeleid
  • Marketingstrategie
  • Onderzoeksvaardigheden
  • Management en organisatie
  • Financiering
  • Consumentengedrag
  • Engels
  • Eventmanagement
  • Sportmanagement

Meer over de studieopbouw?

Wil je meer informatie over de inhoud, vakken en toetsen van deze opleiding binnen de verschillende jaren? Klik op de knop en bekijk deze opleiding in de Saxion Studiegids voor gedetailleerde informatie.

Open de Studiegids

Het tweede jaarProject 'Sponsorplan' en ontwikkel je talent

In het tweede jaar staat het project 'Sponsorplan' centraal en schrijf je een sales- en accountplan. Vanaf het tweede studiejaar kun je in aanmerking komen voor het Top Talent Programma. Je krijgt dan de kans om jouw talent verder te ontwikkelen, zodat je makkelijker overstapt van het hbo naar de universiteit.

  • Marketingcommunicatie
  • Internet en media
  • Experience marketing
  • Sportcommunicatie
  • Sales- en accountplan
  • Retailmarketing
  • Dienstenmarketing
  • Customer Relationship Management (CRM)
  • Engels
  • Sport en recht
  • Digital marketing

Het derde jaarDe praktijk in: stage en projecten

Het derde jaar bestaat uit een stage van vijf maanden. Deze stage kun je eventueel in het buitenland doen. Ook werk je aan vijf verschillende projecten: Sportfan, Strategische marketing, Management control, Duurzaam ondernemen en Digital marketing.

Het vierde jaar​De eindsprint: minor en afstuderen

Je bent bezig met een eindsprint richting afronding van je studie. Je sluit het laatste jaar af met je afstudeeropdracht. De minor van Sportmarketing is al voor je ingevuld met sportgerelateerde vakken.

Diploma: Bachelor of Science

Als sportmarketeer kun je na je opleiding meteen aan de slag in de onbegrensde wereld van de marketing en de sport. Met je diploma op zak kun je kiezen uit uitdagende commerciële- en managementfuncties in de sportwereld.