Solar Team Twente 2018-2019.jpg
Corporate

Solar Team Twente behaalt twee podiumplekken bij Europees Kampioenschap

Leestijd Minuten

Het Solar Team Twente heeft dit jaar goede zaken gedaan tijdens de iLumen European Solar Challenge voor zonneauto’s. De coureurs van de Red Shift werden kampioen en de bestuurders van de RED One veroverden de tweede plaats.

Lange tijd lag het team met studenten van hogeschool Saxion en de Universiteit Twente op de tweede en derde plaats tijdens de 24-uursrace, het belangrijkste onderdeel van de wedstrijd. Na twaalf uur rijden werd het Hongaarse team echter van de troon gestoten en mochten de prijzen mee naar Enschede.

Volgende stap

De volgende stap voor de twintig studenten is de Bridgestone World Solar Challenge in oktober 2019. Ook hier gaat het team voor de winst.

iLumen European Solar Challenge

The European Solar Challenge is een race georganiseerd door iLumen. Het evenement heeft afgelopen weekend plaatsgevonden op Circuit Zolder in België. Met 22 deelnemende teams is de challenge de één na grootste wedstrijd voor zonneauto’s. Opvallend aan deze race is dat de teams 24 uur aaneengesloten moeten rijden, waarbij zij de accu’s maar twee keer mogen opladen. Hiermee onderscheidt de iESC zich van andere Solar Challenges.