Solar Freezer winnaar Serendipity Award 2019
Ondernemerschap

Solar Freezer winnaar Serendipity Award 2019

Leestijd Minuten

Afgelopen vrijdag werd voor de achtste maal de Serendipity Award uitgereikt aan het meest ondernemende team van de LED International Project Week. De winnaars zijn de bedenkers van innovatieve warmte wisselaar voor zonnepanelen. Met hun productinnovatie wonnen zij de Serendipity Award t.w.v. € 500,- . De videopitch heeft erg veel indruk gemaakt bij de jury.

Solar Freezer verzamelt thermische energie door collectoren te plaatsen onder zonnepanelen. Het winnende team heeft concept ontwikkeld om het rendement van deze collectoren te verhogen. De jury beoordeelde vlogs van 160 teams en concludeerde dat de winnaar een concept heeft ontwikkeld met grote ondernemerschapspotentie. Door gebruik van gerecycled materiaal hebben zij een oplossing bedacht, die bijdraagt aan het oplossen van een maatschappelijk probleem. Daarmee creëren zij impact en een interessante economische business case.

Het winnende team bestaat uit de volgende studenten: Jeff Stap, Tim Bomer, Martijn Rutger, Anjoe Ling, Nick Brummelhuis, Pieter Brouwer en Niels Landsman. Zij ontvangen naast een geldbedrag van €500 ook direct toegang tot de ondernemerscompetitie Saxion Ondernemers Award

Over de Award

De Serendipity Award is een initiatief van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap om ondernemerschap te stimuleren. Serendipiteit is het vinden van iets onverwachts en bruikbaars terwijl je op zoek bent naar iets totaal anders. Door de praktijkgerichte aanpak van de projectweek ontdekken de deelnemers bijvoorbeeld hun mate van ondernemendheid en het bezitten van ondernemerschapskwaliteiten.

Interdisciplinaire samenwerking

Tijdens de LED International Project Week werken 150 studententeams van Saxion aan projecten voor bedrijven. Ze doen dit samen met middelbare scholieren en gaststudenten van internationale hogescholen en universiteiten. In totaal werken ruim 1200 studenten interdisciplinair samen aan opdrachten van zo’n zestig organisaties uit deze regio. Ieder team bestaat uit studenten vanuit alle jaren van verschillende opleidingen. Door deze gevarieerde mix van ervaringsniveaus en economische (met name technische bedrijfskunde en bedrijfseconomie) en technische disciplines, inspireren de teamleden elkaar en komen met verrassende invalshoeken. André Kuipers opende dit jaar de International Project Week.

Ben of ken jij een ondernemende student? Kijk op saxion.nl/ondernemen wat wij voor jou kunnen betekenen!