hbo werktuigbouwkunde saxion

Internationaal bezoek: University of Westminster meets Saxion

Het opdoen van inspiratie op het gebied van ondernemerschapsonderwijs en het kennismaken met Saxion als University of Applied Sciences – dat was het doel waarmee docenten en studenten van de University of Westminster een bezoek bracht aan Saxion.

Maar er stond meer op het programma. Tijdens het bezoek werd ook een rondleiding gegeven over de campus en maakten de bezoekers kennis met verschillende faciliteiten die Saxion biedt. Denk hierbij aan Saxion FabLab Enschede, de LEGO Education Innovation Studio, TPAC LAB en verschillende Startups die gehuisvest zijn bij het Saxion Centrum voor Ondernemerschap aan het Ariënsplein. Ook werden de studenten en docenten meegenomen in de manier waarop Saxion-studenten ondernemerschapsonderwijs aangeboden krijgen door het bezoek aan de School Commerce and Entrepreneurship.

Onze studiereis naar Saxion was een inspirerende ervaring. We maakten kennis met wat Nederlandse studenten allemaal doen en leren op het gebied van ondernemerschap”, aldus één van de aanwezige docenten.

Intensievere samenwerking

Ook werd verkend in hoeverre de samenwerking tussen beide onderwijsinstellingen versterkt kon worden. Dit werd getoetst door de 8 aanwezige studenten te laten deelnemen aan verschillende workshops en activiteiten. Zo werden hun ondernemende skills uitgedaagd in de workshop ‘Mission Impossible’ en speelden ze het spel ‘Playing Lean’. Tot slot volgde er voor zowel docenten als de studenten ook een les ‘Anders Denken’ van docent Edith Bouwhuis-Kroon.

Lancering van een prototype

Als kers op de taart waren de studenten en docenten aanwezig bij de lancering van het eerste prototype ontwikkeld door Saxion-docenten Ludovica Marini en Martijn Derkzen – de Serious Game Startuppoly. Dit spel is ontwikkeld om studenten op een spelende manier te laten leren van de meest gemaakte fouten van startups, maar ook kennis maken met de methode van Design Thinking.

Studenten ontmoeten elkaar

Vorig jaar november maakten ondernemende Saxion-studenten al kennis met de University of Westminster. Dit was tevens de reden om studenten en docenten uit te nodigen om ook eens een bezoek te brengen aan Saxion.

Westminster1.jpg Westminster2.jpg Westminster3.jpg Westminster4.jpg