Aria Paul van den Beukel

Arie Paul van den Beukel nieuwe lector Industrial Design

Dr. ir. Arie Paul van den Beukel zal met ingang van 15 september 2021 ir. Karin van Beurden opvolgen als lector Industrial Design bij Saxion.

Foto: Arie Paul van den Beukel

Als lector Industrial Design wil Arie Paul van den Beukel zich inzetten voor het verder ontwikkelen van de onderzoeksvisie op verantwoord ontwerpen. In de toekomst worden door de Sustainable Development Goals steeds meer eisen gesteld aan maatschappelijk verantwoorde producten, die niet alleen moeten aansluiten bij behoeften van individuele consumenten, maar ook recht moeten doen aan maatschappelijke belangen, zoals een gezonde leefomgeving, inclusiviteit en het verminderen van milieu-impact. Met toegepast onderzoek wil hij het bedrijfsleven versterken en de studenten verder professionaliseren, bijvoorbeeld in het Saxion FabLab.

“De focus van Saxion op samenwerking binnen de driehoek onderwijs, (toegepast) onderzoek en bedrijfsleven spreekt mij erg aan”, vertelt Arie Paul. “Ook de doorstroom vanuit academisch naar toegepast onderzoek wil ik graag versterken. Ik zie uit naar de samenwerking binnen het team, met andere Saxion-lectoraten èn -opleidingen.”

Over Arie Paul van den Beukel

Arie Paul van den Beukel is ingenieur Industrieel Ontwerpen en studeerde aan de Technische Universiteit Delft. Parallel aan een post-master Technology Design begon hij als UX-designer met het ontwerpen van voertuigbediening in de automobielindustrie. In 2007 begon Arie Paul als docent en onderzoeker aan de Universiteit Twente voor de opleiding Industrieel Ontwerpen en later ook voor de opleiding Creative Technology. Hij doceerde Human-Centered Design-vakken, begeleidde projecten en afstudeerders en coördineerde de eindopdrachten voor Industrieel Ontwerpen. Ervaring in de automobielindustrie en mensgericht ontwerpen komen samen in Arie Paul’s promotieonderzoek: hij promoveerde aan de Universiteit Twente op Driving Automation Interface Design – Supporting Driver’s Changing Role.