Startersinformatie

Het is bijna zover! Binnenkort start je met de Associate Degree Pedagogisch Educatief Professional. Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie die je moet weten om goed van start te gaan!

Download hier de boekenlijst voor het uitstroomprofiel jonge kind

Download hier de boekenlijst voor het uitstroomprofiel oude kind

Je kunt bij veel titels kiezen voor een gedrukte uitgave of een e-book. Op de lijst staan de ISBN-nummers (bestelnummers) van de gedrukte boeken.

Tips:

  • Je kunt boeken bestellen bij verschillende leveranciers; veel Saxion-studenten bestellen bij Studystore.nl
  • Let bij aanschaf van een tweedehands exemplaar op de juiste druk; overleg bij twijfel met de docent.  
  • Let bij ‘tweedehands’ ook op of daar een toegangscode tot een online studiehulp bij zit en of die code nog bruikbaar is.
  • Digitale studieboeken kun je aanschaffen via Bookshelf.nl.

Let op: Digitale boeken zijn niet tweedehands te koop of te verkopen. Soms kun je het e-book niet downloaden maar krijg je een toegangslicentie voor de website, voor een bepaalde periode. Bijvoorbeeld voor de duur van je hele studie. Realiseer je dat je voor het gebruik van digitale boeken dus altijd toegang nodig hebt tot internet.

Het lesrooster ontvang je tijdens de introductiebijeenkomst op woensdag 25 augustus om 9:15 uur. In principe zijn alle lessen en toetsen op de woensdag geroosterd, van 8:30 tot 16:00 uur. Hoe de lessen er in september precies uit gaan zien, is nog onbekend door de coronamaatregelen.

MijnSaxion
Saxion heeft een eigen portal: mijnsaxion.nl. Wil je inloggen op MijnSaxion? Gebruik dan de inloggegevens die je van Saxion gekregen hebt bij je aanmelding.

Netwerk
Saxion beschikt over een draadloos netwerk. Met een daarvoor geschikte laptop of tablet kun je overal in het gebouw inloggen en gebruikmaken van internet. Ook vind je op veel plaatsen oplaadpunten voor je accu.

Opleidingsintroductie – woensdag 25 augustus  
We starten het studiejaar met een introductie op woensdag 25 augustus van 9.15-11.00 uur. Je wordt dan verwacht in Enschede bij de hoofdingang van het Edith Steingebouw, Van Galenstraat 20. De bijeenkomst is gericht op kennismaking met de opleiding en je medestudenten. De lessen starten de week erna op woensdag 1 september volgens het rooster.  

Werkplekleren
De organisatie waar je werkt wordt je leer-/werkplek of je hebt ergens anders een stageplek. Aan het begin van het studiejaar nodigen we alle begeleiders uit om een en ander over de begeleiding op je werk-/stageplek af te stemmen. We maken afspraken over de mogelijkheden om op je werk-/stageplek te werken aan opdrachten vanuit de opleiding.

Na je aanmelding in Studielink voor de Ad PEP deeltijd in Enschede, ontvang je een uitnodiging voor een intakegesprek. De intakegesprekken voeren we in mei, juni, juli en augustus. Ter voorbereiding op het gesprek vragen we je een werkgeversverklaring mee te nemen. Hierin staat de naam van de organisatie waar je werkt of stage loopt en wie je gaat begeleiden. In de verklaring staat ook dat je minimaal 16 uur per week werkt of stage loopt. Daarnaast vragen we je alvast een online vragenlijst in te vullen, de link ontvang je tijdens het maken van de afspraak. 

In het verplichte intakegesprek wordt de werkplekeis gecheckt. De werkplekeis vormt een onderdeel van de toelatingseis voor de opleiding. 

Heb je vragen? Mail gerust naar adpep.apoe@saxion.nl

Wil je meer lezen over het beroep pedagogisch educatief professional en hoe de opleiding eruit ziet? Ga naar de opleidingswebsite van de Ad-opleiding.