Cleantech Tomorrow 2018 1.jpg

Saxion-studenten in finale Cleantech Battle 2018

Leestijd Minuten

Vier Saxion-studenten staan dinsdag 24 april in de finale van de Cleantech Battle 2018, waarbij ze tegen elkaar strijden om het meest innovatieve (en duurzame) Cleantech-idee.

Negen studententeams van HAN, hogeschool Saxion en Windesheim pitchten vorige week donderdag hun unieke oplossing op het gebied van Cleantech. Dit deden ze tijdens de halve finale van de Cleantech Battle 2018.

Snijafval van gordijnfabrikanten recyclen, winterjassen vullen met mensenhaar, lokaal opgewekte energie opslaan in een buurtbatterij, meubels fabriceren van afval en de bouw van een elektrische Tractorpull Tractor: dit zijn de innovatieve ideeën die de deskundige jury koos na een spannende halve finale doorgaan naar de finale van de Cleantech Battle 2018.

Juryvoorzitter Jan Emmerzaal (voorzitter Cleantech Center Zutphen): “De kwaliteit was hoog, de onderwerpen divers en de ideeën zo concreet dat de jury bij de vragenronde moest vechten om de microfoon”.

Dat er toekomst zit in de ideeën van de studenten benadrukte Barry van de Lagemaat, directeur van de Rabobank Apeldoorn. Hij riep de halve finalisten op om hun projectideeën nader uit te werken: “Weet dat je in aanmerking kan komen voor het Innovatie Fonds van de Rabobank, dat startups in de opstartfase financieel ondersteunt”.

Alle finalisten van de Cleantech Battle 2018 op een rij:

• Don van Diest – Luwies Zero Waste Design (Saxion)
  • Teun Hamer – Cleantech Energy Crossing (Saxion)
  • Bjorn Janssen – Voltor Elekrische Tractorpull Tractor (HAN)
  • Maaike van Middendorp – Embrace Hair (Saxion)
  • Bo de Lange – Recycling Textile Waste (Saxion)

Finale tijdens Cleantech Tomorrow 2018

De finale van de Cleantech Battle 2018 vindt plaats op dinsdag 24 april tijdens de Businessdag van Cleantech Tomorrow op Airport Teuge.

De Cleantech Battle is de duurzaamste wedstrijd van Oost-Nederland, waarin studenten MBO, HBO en WO strijden om het meest innovatieve Cleantech-idee. De Cleantech Battle wordt jaarlijks georganiseerd door het Cleantech Center in Zutphen en wordt mede mogelijk gemaakt door Cleantech Regio.