Studenten Urban Studies presenteren afstudeerresultaten aan werkveld

Studenten Urban Studies presenteren afstudeerresultaten aan werkveld

Half juni vond de ‘Oogst 2018’ plaats bij Saxion in Deventer. Tijdens deze bijeenkomst presenteerden de studenten Bestuurskunde/Overheidsmanagement en Ruimtelijke Ontwikkeling met trots hun afstudeerresultaten aan het werkveld.

De presentaties van de studenten werd door hen met veel enthousiasme ontvangen. Dat de markt staat te popelen om de studenten werd bevestigd door het feit dat diverse studenten al meteen een baan aangeboden kregen tijdens de oogst!

Eerste lichting ‘Urban professionals’

Dit jaar stond de eerste lichting ‘Urban professionals’ centraal. Vier jaar geleden is de academie Bestuur, Recht en Ruimte van Saxion gestart met een nieuw onderwijsmodel. In dit model staat de samenwerking tussen het werkveld en de opleidingen Bestuurskunde/Overheidsmanagement en Ruimtelijke Ontwikkeling (met de daaronder liggende studieroutes Stedenbouwkundig Ontwerpen, Ruimtelijke Ordening en Planologie en Klimaat en Management) centraal. Studenten leren om vanuit hun eigen discipline, gezamenlijk te werken aan complexe vraagstukken uit de praktijk in het stadsLAB.