WP_20190109_17_41_54_Pro.jpg

"DEV&TER: Jong voor de toekomst’’ op gemeentelijke nieuwjaarsreceptie

Op de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Deventer overhandigde een vertegenwoordiging van jonge professionals, Saxion-studenten en middelbare scholieren hun toekomstwensen aan de stad. De toekomstwensen en -dromen werden in december verzameld op een bijeenkomst, grotendeels voorbereid door stadsLAB-studenten, van de Deventer

Denktank. Deze denktank is opgericht door jonge medewerkers van de ingenieursbureaus in de stad in het kader van het 1250-jarig bestaan van Deventer. Zij wilden niet achteruit maar vooral vooruit kijken: vanuit de historische kracht op naar Deventer 1275.  De denktank wil ongeveer drie keer per jaar bijeenkomsten met jongeren, dus ook studenten van Saxion, over de toekomst van de stad organiseren. Marouscha Hogeslag, afstudeerstudent Stedenbouwkundig Ontwerpen gaf het toekomstcadeau met de dromen voor 2043 symbolisch aan waarnemend burgemeester Ron König. Hiermee werd tevens het jubileumjaar afgesloten.