EPIC-project

Studenten Creatieve Technologie trappen EPIC-project af in Spanje

In het kader van het Erasmus+-project EPIC reisden vijf Saxion-studenten van de Academie Creatieve Technologie vorige week af naar Barcelona. Tijdens de projectplanningsweek leerden zij hun internationale medestudenten kennen, met wie ze de komende maanden gaan samenwerken aan opdrachten voor verschillende bedrijven.

EPIC is een project waarbij studenten van acht verschillende Europese universiteiten en hogescholen een semester lang in multidisciplinaire teams en op afstand samenwerken aan een opdracht. De studenten uit Nederland, Denemarken, Duitsland, Noorwegen, Polen, Letland en Turkije werken onder meer aan een cybertrainingsplatform, zelfrijdende auto’s en applicatieontwikkeling. Ook het Saxion-lectoraat Bodem en Ondergrond is een van de opdrachtgevers.

Vanuit Saxion nemen in het kader van het Smart Solutions Semester drie HBO-ICT-studenten en twee Creative Media & Game Technology-studenten deel aan het project. Zij gingen vorige week naar Barcelona om hun projectgenoten te leren kennen, het projectplan te maken en een start te maken met de opdracht. Daarnaast bezochten de studenten onder meer de supercomputer Mare Nostrum 4

Als begeleidende docenten waren namens de twee Saxion-opleidingen Etto Salomons en Hester van der Ent meegereisd naar Spanje. Evelyn Eijkelenkamp van de opleiding Fashion and Textile Technologies is betrokken als online docent voor een workshop over interculturele communicatie.