IManage studiereis 2017.jpg
Studentenleven

Studie- en studentenverenigingen bij Saxion, wat zijn de mogelijkheden?

Leestijd Minuten

Ga jij binnenkort studeren bij Saxion of volg je al een opleiding bij Saxion en wil jij studiegenoten van alle jaarlagen ontmoeten, deelnemen aan commissies of puur genieten van alle activiteiten zoals borrels en feesten? Word dan lid van een studenten- of studievereniging! Maar wat is nou het verschil tussen een studenten- en studievereniging en welke mogelijkheden zijn er binnen Saxion? In dit artikel lees je het.

Studieverenigingen bij Saxion

We trappen af met de studieverenigingen. Maar wat is een studievereniging nou eigenlijk?  Een studievereniging is gebonden aan één of meerdere opleidingen. Meld je je aan bij de studievereniging van jouw opleiding, dan ontmoet je studiegenoten van alle jaarlagen. Hoe leuk is dat! Studieverenigingen organiseren naast borrels, feesten en andere ontspanningsactiviteiten ook studie gerelateerde activiteiten. Denk hierbij aan bedrijfsbezoeken, lezingen en workshops. Het voordeel van een studievereniging is dat je het hele jaar door lid kan worden en je zo actief kan zijn als je zelf wilt. Wil je alvast de leukste items over studieverenigingen binnen Saxion lezen, je vindt ze hier!

Check hieronder welke studievereniging bij jouw opleiding hoort.

Studentenverenigingen bij Saxion

Een studentenvereniging kent het principe ‘door studenten, voor studenten’, maar richt zich niet op een bepaalde studie. Iedereen die bij Saxion studeert kan dus lid worden! Ten opzichte van de studieverenigingen, richten studentenverenigingen zich vooral op het ‘fun gedeelte’ van studeren. Bereid je dus, als je lid wordt, voor op veel feestjes en gezelligheid. Verwacht dus geen uitgebreide symposia. Een studentenvereniging heeft vaak een bepaald thema. Zo bestaan er verenigingen waar je kunt sporten, zoals studentenroeiverenigingen, maar zijn er ook verenigingen die zich richten op techniek of de beurshandel.

Lees hier de leukste items over studentenverenigingen binnen Saxion!

Klaar voor een slimme wereld? Jij bepaalt de toekomst!

Kom naar de open dag