Video: terugblik op de International Project Week 2024

Video: terugblik op de International Project Week 2024

Thomas Busschers
Thomas Busschers Leestijd Minuten

Afgelopen week vond de International Project Week 2024 plaats bij Saxion in Enschede. Ruim 1000 studenten uit het technische en economische domein gingen in 150 teams aan de slag met diverse opdrachtgevers en projecten. Bekijk hier een sfeerimpressie (video)!

Winnaars International Project Week 2024

De eerste prijs van de Project Week Award ging naar Sabine, Luca, Laurens, Tim, Youri en Sander. Hun opdracht? Het ontwikkelen van een optimaal werkende strandbrancard voor Stichting Wensambulance Oost. De tweede prijs ging naar Laurens, Mees, Siebren, Geoffrey, Florian, Quintin en Christiaan, die voor EMI Twente aan de slag gingen met het ontwikkelen van een nieuwe module voor membranen. De derde prijs van de Project Week Award was voor Brendan, Michael, Bugra, Macar, Lorenzo en Rint. Hun doel van deze opdracht was het ontwerpen van een autonome en aanpasbare, herconfigureerbare BEAST (R-BEAST) voor SMART Mechatronics & Robotics.

De winnaars van het Onmeunig Circulair Design Award zijn Sander, Estebane, Lars, Bram, Nikolay, Else en Duc. Zij gingen voor Uzin UTZ op zoek naar duurzaam dragermateriaal voor vloerstalen.

Louisa, Andreas, Saif, Gijs, Mathilda, Evelien, Jeroen en Ymke wonnen de SDG Entrepreneurship Award. Het maatschappelijk probleem van slaapproblematiek is een wereldwijd gegeven. Zij hebben voor Joya gekeken naar hoe je met gebruik van sensoren sleeping disorders kan meten, om vervolgens met de analyse van die data een product te bedenken die een interventie kan uitvoeren om het slaapprobleem te verhelpen.

Tot slot ging de posterprijs naar Dorinde, Marco, Moritz, Ruben, Gheorghe en Bas. Hun opdracht voor SMART Mechatronics & Robotics was het ontwerpen van een groep goedkope mariene robots (RecBots genoemd), die afval in real-time kunnen recyclen zonder het mariene ecosysteem te verstoren.

Over de Saxion International Project Week

De International Project Week is een jaarlijks event voor studenten van de opleidingen Chemie, Chemische Technologie, Elektrotechniek, Industrieel Product Ontwerpen, Mechatronica, Technische Bedrijfskunde, Technische Informatica, Technische Natuurkunde en Werktuigbouwkunde. Ook vo-scholieren kunnen meedoen. Juist vanuit diverse ervaringen en invalshoeken kan er goed gekeken worden naar de projecten van opdrachtgevers.

Thomas Busschers

Razende reporter binnen Saxion - creatief met video en geluid. Vind je camerajournalist Thomas niet achter de lens, dan staat 'ie wel voor een groot publiek muziek te draaien!