Dit zijn de 10 meestgelezen artikelen van 2020.jpg
Studentenleven

Dit zijn de 10 meestgelezen artikelen van 2020

Het einde van het jaar nadert, dus hoog tijd om terug te blikken. Hierbij een lijstje van de 10 meestgelezen artikelen van 2020!

1. Elise onderzocht de beleving rondom windturbines en die was niet zoals verwacht

Op nummer één in deze lijst staat een artikel over Ruimtelijke Ontwikkeling-student Elise, die in het kader van haar afstuderende beleving rondom windturbines onderzocht in opdracht van het lectoraat Duurzame Leefomgeving. En die beleving, die was niet zoals verwacht.
    Lees het artikel over Elise hier.
  2. Liselotte (23) studeerde als een van de eerste deeltijdstudenten af in Toegepaste Psychologie

Ga er maar aanstaan: een studie oppakken terwijl je net moeder bent geworden. Liselotte deed het. Ze startte in 2017 met de deeltijdstudie Toegepaste Psychologie. Al haar inspanningen werden beloond toen ze op 7 oktober in Deventer haar diploma kreeg. “Als ik terugkijk vraag ik me soms af hoe ik het allemaal heb gedaan.”
    Lees het artikel over Liselotte hier.
  3. Alumnus Joost: 'Mijn bedrijf SKEPP is een totale rollercoaster'

Elk jaar studeren er tal van studenten af bij Saxion, maar waar komen deze alumni uiteindelijk terecht? In februari spraken wij Joost Lansink, CEO bij zijn eigen bedrijf SKEPP.
    Lees het artikel over Joost hier.
  4. ‘Het is best spannend om met corona-patiënten te werken’

Tonnie studeert Gezondheid & Technologie, maar in maart dit jaar stond haar studie op een laag pitje. Ze werkte namelijk vanwege de coronacrisis bijna fulltime als verzorgende op verschillende verpleegafdelingen in Deventer en vertelt hoe het is om mensen met corona te verzorgen.
    Lees het artikel over Tonnie hier.
  5. Het Saxion-festivalterrein, daar wil je (online) bij zijn

Het was even schakelen, maar dit jaar vond de introductieweek voor eerstejaarsstudenten plaats op het digitale festivalterrein van Saxion. Met onder meer digitale feesttenten en een foodcourt konden studenten naast info inwinnen ook de digitale sfeer proeven.
    Lees het artikel over de online introductie hier of bekijk deze video voor een impressie.
  6. Saxion organiseert walkthrough diplomering

Een diplomering markeert het einde van een studie. Ook dit jaar organiseerde Saxion een feestelijk afscheidsmoment, in lijn met de geldende RIVM richtlijnen; een walkthrough diplomering. Samen met maximaal twee gasten konden afstudeerders hun diploma al lopend door het Saxion-gebouw ophalen, met langs de route een aantal feestelijke momenten.
    Lees het artikel over de walkthrough diplomeringen hier of bekijk deze video voor een impressie.
  7. Help internationale studenten, stuur een Saxion Buddy Box

Een groot aantal van onze internationale studenten kon of wilde door de coronamaatregelen niet naar huis. En dat was voor hen eenzaam, zo ver weg van familie en vrienden. Om deze studenten te helpen en te laten zien dat ze niet werden vergeten, zijn collega's het Saxion Buddy Box initiatief gestart. Deze oproep haalde niet alleen de top 10 van meestgelezen artikelen, maar ook de landelijke radio. Een groot succes!
    Lees hier over de Saxion Buddy Box.
  8. Studenten ontwikkelen app voor coronaproof horecabezoek

Ze bedachten in 2019 al een concept, maar vanwege het coronavirus kwam de ontwikkeling van horeca-app BonBon van Saxion-studenten Dinand, Martijn en Ruben in een stroomversnelling.
    Lees hier het artikel over Dinand, Martijn en Ruben.
  9. 'Bij Saxion kreeg ik de uitdaging die ik vroeger op school zo gemist heb'
    Nicky mag zich gerust een pionier noemen: ze was de eerste cursist die instroomde toen de Saxion Parttime School startte met de opleiding Finance & Control (destijds: Bedrijfseconomie). Van cursist werd ze student en na 3,5 jaar rondde ze haar studie in april dit jaar af. Ook weer als eerste, waarbij ze haar scriptie vanwege de coronacrisis online verdedigde. Met succes.
    Lees hier het artikel over Nicky.
  10. Wouter zegde zijn baan op om weer te studeren en is nu hoofd fysiotherapie bij FC Twente

In deze decembermaand spraken we mensen die hun dromen volgen. Wouter werkte als zweminstructeur toen hij een blessure kreeg. Hij kwam daardoor vaak bij de fysiotherapeut en door deze ervaringen ontwikkelde hij een passie voor dit vak. Zijn fulltimebaan ruilde hij in voor de studie Fysiotherapie en nu werkt hij als hoofd fysiotherapie bij FC Twente.
    Lees hier het artikel over Wouter.

Video: Saxion in 2020 - een jaaroverzicht

Bekijk hier wat er in 2020 allemaal gebeurd is bij Saxion. Van toffe studentenprojecten en onderzoeksitems tot een bijzondere wending in maart: van offline naar online. Dat, en nog veel meer, zie je in dit jaaroverzicht. Samen zijn we Saxion!

Op naar 2021!

Heb je in 't nieuwe jaar zelf een nieuwtje wat je graag met de rest van de hogeschool gedeeld wil hebben? Laat het ons weten door te mailen naar nieuws@saxion.nl en wie weet verschijnt jouw hot topic op Saxion.nl of op een van de andere mediakanalen.